Coronamaatregelen en veelgestelde vragen

Maatregelen corona

Update 12-11-2021

N.a.v. de coronamaatregelen die tijdens de persconferentie op vrijdag 13 augustus zijn gecommuniceerd heeft BNNVARA besloten om de laatste richtlijnen van het RIVM en het Protocol van Audiovisuele Sector te volgen.

In een studio waar de gasten vaste zitplaatsen hebben, hoeft geen 1,5 meter afstand gehouden te worden.

Voor bepaalde publieksactiviteiten wordt het coronatoegangsbewijs/ Digitaal Corona Certificaat (DCC) ingezet. Hierbij mag bij binnen- en buitenlocaties (geplaceerd) twee derde van de reguliere capaciteit gebruikt worden. Bezoekers hoeven geen anderhalve meter afstand te houden. Als coronatoegangsbewijs kan een negatieve testuitslag met een maximale geldigheidsduur van 24 uur worden gebruikt, evenals een vaccinatiebewijs of een herstelbewijs. Deze drie mogelijkheden worden getoond in de CoronaCheck-app (verkrijgbaar via de Apple Appstore of Google Play Store).

Naast deze maatregelen kunnen wij in bepaalde situaties extra regels hanteren. Denk aan mondkapjes en een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, ID-kaart) in combinatie met de CoronaCheck-app.

Op de website van het RIVM vind je meer informatie over het coronavirus. 

Update 12 november.

Met de update van de maatregelen die op 12 november zijn aangekondigd en op zaterdag 13 november 19:00 uur van kracht worden, hanteren wij aangepaste richtlijnen bij het bijwonen van onze programma’s en evenementen.

Wij vragen onze bezoekers:

-       Een mondneusmasker te dragen in de studio tot het moment dat er geplaceerd is.

-       Onderling 1,5 meter afstand te houden.

-       Op verzoek een Corona toegangsbewijs te tonen via de CoronaCheck app in combinatie met een ID.

Naar aanleiding van de persconferentie van vrijdag 13 november hanteren we het volgende protocol in onze studio’s.

Ga je binnenkort naar een programma of evenement van BNNVARA? Dan vragen we je om onderstaande maatregelen goed door te lezen en na te leven. Deze maatregelen zijn gebaseerd op de richtlijnen die wij ontvangen vanuit de Rijksoverheid en worden bij wijzigingen bijgewerkt.

Als gevolg hiervan vragen wij iedereen van 13 jaar en ouder behalve een geldig e-ticket ook een Corona toegangsbewijs te tonen via de CoronaCheck app in combinatie met een ID.

Daarnaast is het advies om:

-       Een mondneusmasker te dragen in de studio tot het moment dat er geplaceerd is.

-       Onderling 1,5 meter afstand te houden. 

Veelgestelde vragen

1. Ik heb geen tickets ontvangen.

Vul in het contactformulier je naam, e-mailadres, het programma en bijbehorende datum van de uitzending/opname en wij zullen deze nasturen.

2. Ik wil de naam op het ticket dat ik heb besteld graag wijzigen. 

Vul het contactformulier met daarin de volgende gegevens: 
- Het programma waarvoor je tickets hebt besteld.
- De naam die op dit moment op het ticket staat 
- De naam die op het tickets moet komen te staan.

3. Ik heb wel een factuur ontvangen, maar mijn tickets zijn nog niet binnen.

Het kan zijn dat het versturen van de tickets soms iets langer duurt dan de factuur. Mocht je na twee dagen de tickets nog niet in je mail hebben ontvangen, neem dan even contact met ons op via het contactformulier.

4. Ik heb een opmerking/vraag over de inhoud van een programma, kan ik dit bij jullie kwijt?

Wij gaan hier helaas niet over, dus het heeft geen zin om hierover een mail te sturen.

5. Wat moet ik doen als ik niet in de gelegenheid ben om mijn ticket uit te printen?

Mocht je niet in de gelegenheid zijn om je ticket uit te printen, dan kan je je bij binnenkomst melden bij één van de gastvrouwen. Zij zullen regelen dat je de studio in kunt. Uitgeprinte tickets en ingevulde quitclaims zorgen echter altijd voor de snelste doorstroming.

6. Ik woon in het buitenland, maar wil graag een opname bijwonen. Hoe kan ik betalen?

Helaas ben je niet in de gelegenheid om tickets te bestellen. Vul het contactformulier in met de volgende gegevens en dan zullen wij de factuur en tickets naar je toesturen. Gegevens:
- Het programma waarvoor je tickets wilt bestellen.
- Het aantal tickets dat je wilt bestellen.
- De NAW-gegevens van jezelf en de personen waarmee je komt.

7. Ik word niet herkend als BNNVARA-lid maar dit ben ik wel, hoe kan dit?

De ticketshop valideert je lidmaatschap op basis van de adresgegevens. Het kan zijn dat je niet herkend wordt, onze excuses. Vul het contactformulier in met je gegevens en dan helpen wij je graag verder.

8. Mag ik mijn jas en tas mee naar binnen nemen in de studio? 

Het is niet toegestaan om je jas en tas mee de studio in te nemen. In de meeste gevallen is er een garderobe aanwezig. Let op! Deze is vaak onbewaakt, dus laat je waardevolle spullen zo veel mogelijk thuis.

9. Zit ik standaard naast mijn gezelschap in de studio?

In de meeste gevallen kan je gewoon naast je gezelschap zitten. Een enkele keer komt het voor dat je apart moet zitten. De definitieve placering vindt plaats in de studio, dus wij kunnen je van tevoren helaas niets beloven.

10. Ik kan onverwachts niet meer bij de opnames aanwezig zijn. Wat moet ik doen?

Geef dit dan zo snel mogelijk door aan de Publieksservice via tickets@bnnvara.nl of bel naar 0900-0123 0ct p/m (alleen bereikbaar tijdens kantooruren).

Contactformulier

Staat je vraag er niet tussen? Vul dan het contactformulier in.